Eh, Eh, nie aku nie ?

My photo
Malaysia
teringin ber-blog-ing. tetapi, terkadang malas. terkadang rajin. hanya manusia biasa.

Wednesday 15 February 2012

Rumah Kampung

ASSALAMUALAIKUMM.. :D

Petang semalam aku follow mak cik aku ke rumah mak mertuaa dia :) untuk cari daun pandan. untuk buat ape aku tak amek port lak okey? Ape aku nak citer, aku suka rumah dia. memang suasana kampung gler :)  terasaa sangat berada kat kampung tw ~ sekeliling rumah die pun banyak pokok2 menghijau, pokok bunga, pokok herba2, ubat2 dan bla blaa bla.. hahaha =p
so, ushaa la suasana kampung tersebut :)

nie rumah die..






kawasan2 sekitar...
pastu aku nampak buaian yang mempunyai nilai sentimental.huhuhu.. masih elok taw ~
buaian kat pokok rambutan kot? lor tak silap laa >.<









banyak gler pokok2 yang ditanam, ni baru sikit je aku tangkap gamba :p


dan satu yang paling aku sukaaa..
tempayan. hahaha !!
orang dulu dulu kan suka letak tempayan untuk tadah air hujan. pastu air tu guna laa untuk basuh kaki. ( eh yeke? bedal jelaa, huhu ) tempayan tu kat tepi rumah jea kat bawah salur..

time aku p tu lepas hujan, so memang fresh laa udaraa, huhu.. act, memang susah nak dapat suasana betul2 kampung sekarang camnie. yela..major kampung sekarang makin moden, rumah sume da batu. aihhhh ~  -,-

* moden moden sangat pun tak syokk jugak yer tak?  >.<
bye bye !

No comments:

Post a Comment